Los medios de enseñanza en el proceso de enseñanza-aprendizaje
Resumen
Half of teaching in the teaching-learning process
El objetivo del artículo es exponer una sistematización de los referentes teórico-metodológicos permitió fundamentar la utilización del Libro Electrónico como medio de enseñanza para la asignatura de Elementos de la Economía y la Legislación Laboral en los estudiantes de segundo año del IP “Fernando Aguado y Rico”, La Habana, Cuba, de la especialidad de Informática. Se aborda la importancia de la utilización de los medios de enseñanza en el proceso de enseñanza-aprendizaje, así como la relación que se establece entre el profesor-medio de enseñanza desde el aprendizaje formativo
Palabras clave: medio de enseñanza, libro electrónico, aprendizaje formativo
Abstract
The objective of the article is to expose a systematizing of the theoretical-methodological referents it allowed to base the use of the Electronic Book as half of teaching for the subject of Elements of the Economy and the Labor Legislation in the students of second year of Polytechnic Institute “Fernando and Rich", Havana, Cuba, of Computer science's specialty. The importance of the use of the teaching means is approached in the teaching-learning process, as well as the relationship that settles down among the professor-mean of teaching since formative learning.
Keywords: half of teaching, electronic Book, formative learning.